Dag 5: Roermond

17 februari 2017 - Roermond, Nederland

Vandaag was het de laatste dag van de alternatieve reis. Om 10.00 uur moesten we in Roermond zijn en verzamelen bij het 'Mondbeeld' van Roermond. Gezamenlijk liepen we naar de markt. Daar kregen we een folder met allerlei afbeeldingen. Bij elke afbeelding stond een vraag en die moesten we dan beantwoorden. Deze afbeeldingen waren ook te vinden in de stad van Roermond zelf. Een soort speurtocht. Om 12.00 uur moesten we weer verzamelen op de markt. Ons groepje was vrij snel klaar, dus daarna moesten we de tijd zien om te krijgen tot 12.00 uur. Eenmaal middag liepen we terug naar de markt waar de folder moesten inleveren bij het organisatie groepje. Daar kregen we te horen dat we nog tot 13.30 uur pauze hadden en dan met z'n alle naar het Arresthuis zouden lopen. Dit was een beetje raar geregeld wat we hadden al een soort pauze gehad. Ze konden beter de speurtocht en pauze achterelkaar doen en dat we dan pas de folders moesten inleveren. Om 13.30 uur liepen we dan samen naar het Arresthuis. Het Arresthuis was een gevangenis wat is verbouwd tot een hotel. We kregen een rondleiding door het hotel en we kregen een aantal soorten kamers te zien. Aan het einde van de rondleiding kregen we nog een kopje koffie en een stukje vlaai. Nadat dit was afgelopen was het programma eigenlijk afgelopen en kon je ervoor kiezen om naar huis te gaan of om nog even in de stad te blijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl